úterý 2. srpna 2011

la vida en méxico.

Každý kdo někdy navštívil Mexiko tvrdí, že Mexičané jsou mnohem komunikativnější, přátelštější a milejší, než všechny ostatní národy světa. Svým způsobem jsem o tom dost pochybovala. Jejich tvrzení se mi ale utvrdilo už na letišti v Chicagu, odkud jsem letěla přímo do Mexico city. Předešlé hodiny mého cestování se lidi starali sami o sebe, a když viděli, že se taháte s třemi dvacetikilovými kufry, maximálně se na Vás soucitně usmáli. Když jsem přišla do gatu B20, přeplněného mexickými turisty čekajícími na let zpátky domů, všechno bylo jinak. Všichni se začali přátelsky zajímat o to, kam jedete, a přát Vám hezkou cestu,  ( anižby Vám tajně strčíli do tašky balíček s kokainem.)
Když se mě na celnici zeptali jestli mluvím španělsky a já odpověděla "un poco", protože moje španělština taková opravdu je, zjistila jsem, že to byla chyba. Paní na přepážce mi bez ostychu začala něco vysvětlovat ve španělštině "muy rápido" a když mi dala pokyny, ve kterých jsem rozuměla stěží každému pátému slovu, moc jí nepotěšilo, když jsem na ní koukala s výrazem, který říkal  "no comprendo" .Sebrali mi vozík na kufry a tak jsem zůstala bezradně stát u východu z letiště, naštěstí se zanedlouho objevili lidé držící velký nápis "VÍTEJTE" a byla jsem zachráněna.

Projeli jsem kolem největších pamětihodností Mexico city a asi po půl hodině jízdy po dálnici jsme se objevili v typicky mexickém městě Toluca. Staré domy, pouliční prodavači ovoce. Už jsem se v duchu smířila s představou, že budu bydlet v typicky mexickém obydlí bez omítky, načež jsme zahnuli do postranní ulice. Stáli jsme před obrovskou branou, zatroubili jsme, a přiběhl mexičánek v zelené uniformě, který nám otevřel  a objevili jsme se ve čtvrti úplně odlišné od těch na začátku města. Krásné barevné domy, velké zahrady. Obě čtvrti oddělovala velká bílá zeď.

Druhý den jsme jeli s mojí starší sestrou se podívat do městaa vyzvednout mladší sestru z hodiny francoužštiny.Zanedlouho jsem zjistila, že moje šaty po kolena nejsou dost dlouhé na chození po mexických ulicích a moje blonďatá hlava taky do davu zrovna nezapadá. Naučily mě  pár důležitých slovíček, bez kterých se v mexických ulicích neobejdete.

Žádné komentáře:

Okomentovat